Experten om att DLF avslutar lanseringssamarbete – ”Får konsekvenser”
DLF:s beslut att avsluta samarbetet med Svensk Dagligvaruhandel om lanseringsfönster för nya produkter får konsekvenser för båda parterna. Det tror retailexperten Martin Moström som förvånas av beskedet.
Martin Moström, vd på Retail House, kommenterar det avslutade samarbetet mellan DLF och Svensk Dagligvaruhandel. Foto: Press/Colourbox
Tidigare i veckan avslöjade Fri Köpenskap att branschorganisationen Dagligvaruleverantörerna, DLF, avslutar det branschsamarbete som etablerades med Svensk Dagligvaruhandel i början av 2000-talet kring lanseringsfönster för nya produkter, det som kallas för ECR-tidsfönster. Något som innebär att från och med 2026 kommer leverantörer och de olika ke...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration